Butiki kojarzą się z ekskluzywną odzieżą dostępną dla zamożnej grupy konsumentów. W istocie jest tak, ze duża część tego rodzaju sklepów właśnie takie ubrania posiada. Butik oznacza, że asortyment sklepu ogranicza się do sprzedaży ubrań jednego projektanta, ewentualnie jednej marki.

Wysokie ceny

Ceny klasycznych butików zaczynają się od kilku, a nawet kilku tysięcy złotych i jest to norma. Butiki też nie tworzą sieci kilkuset sklepów, ale ich liczba jest mocno ograniczona. Znana La Mania posiada ubrania w średniej cenie 2000 zł, Nie znaczy to jednak, że nie można kupić tam bluzki, czy spódnicy w cenie około 200 zł.

Wersja internetowa

Mimo renomy, jaką posiadają butiki znanych projektantów takich jak Armani ich wersja internetowa cieszy się równą, lub nawet większą popularnością. Powodem tego może być mała ilość sklepów stacjonarnych lub zwyczajnie tendencja do zmiany nawyków konsumentów, którzy coraz częściej decydują się na zakup zdalny, nie tracąc czasu na wizyty w sklepie.

Przyjemność

Przebywanie w luksusowym butiku wiąże się z wyjątkowo miłymi chwilami, w których towarzyszyć może odpowiednio wyszkolona obsługa prezentująca asortyment sklepu. Wysokiej jakości przestrzeń urządzona przez najlepszych projektantów wabi wyglądem, a czasem wręcz swoim wnętrzem onieśmiela. Należy uzbroić się w kartę kredytową i nastawić na zakup, a chwile spędzone w takim miejscu na pewno nie będą stracone.